Saturday 10 October 2015

Ulasan Produk

Teks : Azlina Binti Zabha
Imej : Five Fool-proof Ways On How To Write Good Product Reviews




Bidang pengiklanan. Masih ingat suatu masa dahulu, saya sering lihat papan iklan di tepi-tepi jalan. Bermacam-macam perkara ligat di dalam fikiran saya. Waktu itu saya dalam perjalanan pulang ke rumah emak, dari UiTM Segamat.

Saya berazam pada waktu itu, jika tamat pengajian nanti, saya ingin berada dalam dunia pengiklanan. Akal saya bercabang-cabang memikirkan, apa yang perlu jika saya ingin menceburkan diri dalam bidang pengiklanan kerana pada waktu itu, saya belajar bidang perbankan. Serius, jika ikut logik akal, memang sangat jauh menyimpang.

Agaknya saya perlu pandai mengambil gambar dan ceburkan diri dalam bidang fotografi untuk jadi lebih bagus dalam bidang pengiklanan? Iklan di sana-sini pada masa itu perlukan model untuk diambil gambar bersama produk mereka. Tetapi itu iklan, salah satu bidang pemasaran untuk memperkenalkan kepada umum tentang kewujudan produk kita.

Adakah sama iklan dan juga ulasan produk? Ulasan produk adalah hampir sama dengan iklan, cuma ia lebih dalam bentuk penulisan. Pentingkah ulasan dibuat untuk produk-produk kita?

Kita letak diri kita pada tempat bakal pelanggan kita. Kita ingin membeli sesuatu produk, tetapi kita masih ragu-ragu untuk mengeluarkan duit kita untuk mendapatkannya. Maka, kita dengan pantas akan melayari internet, dan cari maklumat tentang produk yang akan kita beli itu. Kita akan baca seberapa banyak ulasan produk tersebut sebelum membelinya. Betulkan begitu?

Baiklah, mari saya pendekkan cerita. Sebenarnya, selepas ini, saya akan fokuskan blog saya ini hanya untuk ulasan produk. Sesiapa juga boleh menghubungi saya untuk saya buat ulasan tentang produk mereka, tetapi perlu mengikut syarat dan terma yang akan saya buat nanti. 

Tiga pelanggan pertama pada bulan Oktober 2015 ini, akan ada sagu hati diberi. Rebutlah peluang ini. Boleh rujuk Terma dan Syarat, dan sila isi borang tempahan ulasan produk.

Bisik-bisik : Terima kasih Sifu Kak Masayu Ahmad kerana trigger saya untuk bergerak dengan lebih pantas!

No comments:

Post a Comment