Sunday 20 July 2014

Siapa Pegawai dan Penyelia untuk Akaun Pinjaman PTPTN Kita?

Teks : Azlina Zabha
Imej : Diambil dari pautan http://www.gerbangkerjaya.com/jawatan-kosong-di-ptptn/ pada 6.25am, 20Julai2014.


PTPTN. Belajar di mana pun kita, jawatan apa pun kita sekarang ini, bayaran balik pinjaman PTPTN janganlah dilupakan. Bila kita sudah meminjam, maka, kenalah membayar balik wang yang dipinjam walau pinjaman kita sudah diinsuranskan.

Sepanjang perjalanan saya sebagai seorang pelajar di dua buah institusi, saya akui saya memang menggunakan pinjaman PTPTN. Wang yang masuk ke akaun saya dari PTPTN tidak pernah gagal. Masuk dengan lancar, jadi bila saya ingin menggunakannya untuk keperluan juga tiada masalah.

Pada pagi yang sejuk ini, baru saya terjumpa satu pautan yang di mana, di situ, kita boleh tahu siapakah pegawai dan penyelia bagi akaun pinjaman PTPTN kita. Masing-masing di antara kita yang ada membuat pinjaman PTPTN ada pegawai dan penyelia sendiri.

Pautannya adalah seperti berikut.

http://eform.ptptn.gov.my/ptj/semakan-ptj.cfm

Semoga maklumat ini dapat membantu kita berurusan dengan PTPTN untuk pembayaran balik pinjaman kita.

No comments:

Post a Comment