Thursday 21 February 2019

Eucerin Pro Acne Review

Teks : Azlina Zabha
Gambar : http://www.eucerin.com.my



Sepanjang tahun 2018 yang lalu, kulit muka saya breakout yang tahap tak pernahnya tiada jerawat pada setiap hari. Setiap kali baik satu jerawat, satu lagi jerawat lain akan mula tumbuh.

           Ada di kiri dan kanan pipi, ada juga di bawah bahagian bawah bibir, dan kadang-kadang hidung. Jadi saya buat keputusan untuk berpisah terus dengan skincare yang saya setia dengannya hampir 19 tahun. Jodoh dengan skincare yang lama mungkin setakat 19 tahun sahaja. Sudah tersurat di Loh Mahfuz.

            Oleh itu, perkenalkan skincare baru saya. Namanya Eucerin Pro Acne. Saya nekad pilih Eucerin sebab ada promoter yang pakai baju putih betul-betul pakar dengan produk Eucerin menerangkan tentang betapa bagusnya produk Eucerin. Mula-mula saya ingat saya pilih C******, tetapi sebelum saya burn kan duit saya pada skincare yang belum tentu sesuai dengan kulit muka saya, terus saya tanya adik Guardian's Jusco Ayer Keroh, sama ada C******* ni sesuai tak dengan kulit muka yang berminyak dan berjerawat, dia buat raut wajah yang beri signal langsung tak sesuai. Dia syorkan Eucerin sambil tunjuk pada kakak cun promoter Eucerin.

            Apa yang boleh saya beri penerangan secara ringkas, Eucerin tiada Paraben, tiada alkohol, not a high risk product to try on. Tiga perkara ni buat saya benar-benar nekad untuk terus pakai Eucerin. Cukup tiga perkara. Padahal sebelum ni saya langsung tak pernah terfikir saya akan guna Eucerin. Seriously.

             Antara produk Eucerin yang saya beli tempoh hari ialah Cleanser PRO Acne, Toner Pro Acne, Pro Acne Solution (Krim Muka), Makeup Remover Eucerin (tidak memedihkan mata kecuali jika tuan puan sengaja masukkan dalam mata), Scrub Pro Acne. Buat masa ni, ni sahaja saya nekad beli. Semuanya memang keperluan, bukan kehendak.

               Semoga saya boleh setia dengan produk Eucerin dan semoga Eucerin paling bagus untuk saya. Amiin Ya Robb.

ikoko : Buanglah yang keruh, ambil yang jernih. 

No comments:

Post a Comment