Saturday 26 September 2015

Cuti Sekolah 2015

Teks : Azlina Binti Zabha
Imej : Cuti sekolah 2015 kalendar takwim penggal persekolahan Pautan Sumber: mysumber.com


Cuti persekolahan untuk penggal kedua merupakan salah satu daripada Cuti Sekolah 2015. Hari ini merupakan hari ke lapan kami bercuti. Sekejap sahaja masa berlalu.

Esok lusa sudah naik sekolah. Ahad, bolehlah saya bersiap sedia untuk ke sekolah pada hari Isnin. Gosok baju dan tudung, fikir mana satu yang ingin dipakai pada hari Isnin dan seterusnya. Baju anak juga perlu disiapkan kerana dia mulakan sesi tadikanya. Tidak lupa juga pakaian suami untuk pergi bekerja.

Walau tinggal lagi sehari cuti, saya perlu jadikan ia sangat bermakna buat kami sekeluarga. Mungkin boleh saya lakukan perkara-perkara berikut:-
  1. Sediakan makanan kegemaran suami dan anak-anak.
  2. Semak apa yang perlu disiapkan sebelum naik sekolah.
  3. Bersenam bersama keluarga di taman jika cuaca baik, ataupun bersenam sahaja di dalam rumah.
Tinggal satu lagi sesi Cuti Sekolah 2015 yang agak panjang iaitu pada akhir tahun nanti. Apa agaknya yang boleh dirancang untuk pengisian cuti akhir tahun 2015. Pusing-pusing 1 Malaysia (P1M)? Waktu lain nanti kita akan cerita pula tentang ini, ya! 

Apa yang paling penting, rancanglah dahulu percutian kamu, tidak kiralah percutian itu percutian semasa cuti persekolahan ataupun tidak. Ini bagi menjadikan percutian itu lebih menyeronokkan. Selamat bercuti!




No comments:

Post a Comment