Friday 30 May 2014

Pereka Hiasan Dalaman (Interior Designs) Khairunnisa Hamzahara

Teks : Azlina Zabha
Imej : Khairunnisa Hamzahara

Bosan dengan rekaan yang biasa-biasa? Suka kepada senireka hiasan dalaman yang unik? Hiasan bagaimana yang dikatakan moden dan tidak lapuk ditelan zaman, atau kata nama lainnya hiasan yang "evergreen"?

Hari ini saya ingin memperkenalkan seseorang yang berhemah tinggi dan mempunyai kredibiliti yang semua orang perlukan. Kemahirannya dalam mendekorasi hiasan dalaman tidak boleh disangkal lagi. Baik hiasan dalaman kediaman, mahupun premis jualan ataupun pejabat.



Khairunnisa Hamzahara. Ya, dialah orangnya. Ideanya dalam mendekorasi hiasan dalaman adalah sangat unik. Setiap inci rekaan yang mendapat sentuhan daripadanya boleh menjadikan kita terpesona. Idea rekaannya sangat minima, tapi bergaya dan ala-ala hiasan dalaman hotel.

Ya, saya adalah salah seorang daripada banyak-banyak kliennya. Mengenalinya secara spontan semasa suami mencadangkan kepada saya untuk meminta pendapatnya tentang rekaan hiasan dalaman rumah kami. Kira-kira tahun lepas saya mengenalinya.

Suatu hari, kami sekeluarga menjumpainya di rumah mertuanya di Ayer Molek, Melaka. Habis semua kami bertanyakan kepadanya. Serba-serbi. Semua soalan yang diajukan adalah berkaitan dengan hiasan dalaman. Itulah kali pertama pengalaman saya berdepan dengan pereka hiasan dalaman. Maksud saya, berurusan dan sembang santai.

Mula-mula saya segan juga, sebab saya memang tahu kehebatan latar belakangnya. Beliau pernah menjadi Arkitek Kanan Sektor Awam dan nekad berhenti kerja dan meneruskan karier sebagai Working at Home Mom (WAHM). Ya; beliaulah pereka hiasan dalaman yang bekerja sendiri di rumah.

Lihatlah portfolio atau hasil idea rekaannya di blognya sendiri, iaitu http://khairunnisahamzahara.blogspot.com. Bukan portfolio sahaja yang dipamerkan di blog beliau, malah banyak tips yang dikongsikan. Saya sendiri membacanya walau sekali-sekala, tetapi seperti membaca Majalah Dekorasi Kediaman Online.

Idea Untuk Bilik Kerja Bagi Ibu Berkerjaya Di Rumah


Jangan segan-segan untuk menghubungi beliau dan meminta jasa baik beliau memberi idea dalam mendekorasi hiasan dalaman yang kita perlukan. Tak rugi berinteraksi dengan beliau, cubalah!

No comments:

Post a Comment